loading...

راسخ

بازدید : 7940
جمعه 14 مهر 1402 زمان : 19:39

بهترین اقامتگاهها و هتلهای رامسر را با قیمتهای مقرون به صرفه در این سایت رزرو کنید، چمدانتان را ببندید و به رامسر بروید! بر اساس اسناد تاریخی، کاخ آقا محمدخان قاجار به دست حکمران وقت مازندران ساخته شده است. اگر عاشق تماشای آثار باستانی هستید و به موزهگردی علاقه دارید، میتوانید بعد از گشتوگذار در جنگل النگدره، سری به کاخ موزه گرگان بزنید. اگر به رامسر یا تنکابن میروید پیشنهاد میکنیم به دالان بهشت هم سری بزنید. طاهریان: که برخی از جامعه شناسان این طایفه را به همراه باوندیان از نسل سامانیان میدانند. بیشتر گردشگران و مسافران رامسر زمانی که به جنگل دالخانی مراجعه می کنند تا از طبیعت گردی در این منطقه نهایت لذت را ببرند، معمولاً تفریحات آن ها به گشت و گذار در جنگل، کمپینگ و پیک نیک ختم می شضود اما جنگل دالخانی رامسر جاهای دیدنی متعددی دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. رودخانه کیسلیان (لاجیم): که از ارتفاعات شرق شیرگاه سرچشمه میگیرد و به رود تالار ملحق میشود و به دلیل برخورداری از مناظر زیبا در اطراف، سالانه پذیرای مسافران زیادی است. اگر شما اهل عکاسی و ثبت خاطرههای ماندگار هستید، برنامه سفر به این پارک جنگلی را در پاییز بچینید و از شگفتیهای آن لذت ببرید. اگر از تهران به سمت شمال کشور حرکت کرده باشید و یا در این جاده باشید، هنگامی که وارد استان گلستان می شوید، احتمالا چشمان شما هم تنها درختان و سرسبزی ها را می بیند! جنگل النگدره، میان مناطق مسکونی قرار گرفته و برای دسترسی به آن هم جادهای آسفالته احداث شده است؛ بنابراین دسترسی به این پارک جنگلی بسیار آسان است و با خیالی راحت میتوانید از زیباییهای آن لذت ببرید.

Free photo vintage ferris wheel in the park در ادامه میتوانید با نیم ساعت پیادهروی به دشت دوم که در بالای کوه و میان جنگل است برسید. البته در روزهای غیر تعطیل زوج، از ساعت شش صبح تا شش بعد از ظهر، این مسیر به مکانی برای پیادهروی ورزشکاران و عاشقان طبیعت تبدیل میشود. در مسیر رسیدن به این آبشار باید حدودا دو ساعت پیاده روی و کوهنوردی داشته باشید. پس اگر می خواهید در یک جای لوکس غذای خود را میل کنید، به اینجا بروید. تفریحات مختلفی نظیر دوچرخه سواری، قایق سواری و غیره را در طبیعت زیبای این جنگل تجربه خواهید کرد. درمورد اسم قلعه باورهای مختلفی وجود دارد، جمعی بر این عقیده اند که وجود مارهای زیاد سبب گردید آن را مارکوه بنامند، روایت دیگری هم هست که میگوید کلمه مار به ماردها برمیگردد، یعنی اقوامی که پیش از ورود آریاییها به ایران در تنکابن امروزی زندگی میکردند که اکنون به قلعه مارکوه شهرت یافته است. از مهمترین دلیل محبوبیت شهرهای خطه شمالی ایران است که انواع جاذبه های طبیعی، گردشگری، تاریخی و غیره در کنار یکدیگر گر هم آمده اند و هر کدام از آن ها برای سلایق مختلفی مناسب هستند. بعد از پیروزی انقلاب در بهمن ۱۳۵۷ هجری شمسی دو منطقه قرخود و آلمه مجددا از یکدیگر جدا شدند و پارک فعلی با نام «پارک ملی گلستان» نامیده شد که تحت حفاظت سازمان محیط زیست است. در واقع آبشار لونک از دو آبشار دو قلو نزدیک به هم تشکیل شده است که در فصل های پر آب مانند بهار و پاییز به یکدیگر می پیوندند. درحال حاضر نیز سوادکوه به عنوان یک از قطبهای دامپروری استان مازندران مطرح بوده و یکی از بهترین نژاد گوسفند زل در این ناحیه پرورش یافته و نگهداری میشوند.

شنبهها و سهشنبه بازارهای سیاهکل در روستای پاشاکی و چهارشنبهبازارهای سیاهکل نیز در روستای آباد که در 16 کیلومتری سیاهکل واقع شده است، برپا میشود. گروهی از مردم روستای کندلوس ، در کنار فعالیت های زراعی ، به تولید صنایع دستی از قبیل جوراب و نمد می پردازند . در حال حاضر آنچنان امکانات رفاهی و اقامتی در نزدیکی این آبشار وجود ندارد گردشگرانی که می خواهند شب را در این منطقه بمانند می بایست به سمت مینودشت بروند. پس از رسیدن به آبشار و دیدن منظره ی فوق العاده ی آن متوجه خواهید شد که ارزشش را داشته است. در تمامی طول مسیر راهآهن سراسری شمال به جنوب کشور و جاده تهران به شمال در موازات آن دیده میشود. آبشار سله بن یا تونل سی: در ۳۰ کیلومتری جنوب پل سفید و در جانب غرب جاده اصلی تهران به شمال قرار دارد. در اطراف شیرگاه و در دهستان شرق و غرب شیرگاه و در بخش لفور تولید نخ ابریشم به صورت سنتی و دست بافتههای ابریشمی متداول است. جنگل خانقاپی در ۲۵ کیلومتری پل سفید و در منتهیالیه نواحی جنگلی که کوه سرخل به آن مشرف بوده و در جهت شرق و شمال شرق به جنگلهای کله و اساس مرتبط است. جنگل ورسک به طرف ماربمرد گرجی خیل در ۲۵ کیلومتری جنوب پل سفید که علاوه بر زیباییهای جنگلی، به دلیل آب و هوا و عبور رودخانه از میان آن، همواره محل اتراق مسافران و گردشگران میباشد.

آبشار لونک، این آبشار در منطقه جنگلی کنار جاده کوهستانی سیاهکل به دیلمان پس از شهر سیاهکل قرار دارد و فاصله آن تا شهر سیاهکل حدود ۲۵ کیلومتر است. اگر تابستان سفر کنید، میتوانید به نیچکوه هم سر بزنید. اگر تصمیم دارید به روستای کندلوس سفر کنید تا هوای دلنشین و فوق العاده خنک اینجا در روزهای گرم تابستان را از نزدیک لمس کنید و می خواهید طبیعت و جذابیت های روستا را از نزدیک مشاهده کنید، برای دسترسی به روستای کندلوس می بایست ابتدا وارد جاده چالوس شوید. مردم روستای کندلوس ، به زبان مازندرانی ( کجوری سخن می گویند . وجود جنگلهای زیبای دامنه البرز در شمال این منطقه به همراه مناظر طبیعی فراوان، که یکی از زیباترین مسیرهای جهان محسوب میشود، این مسیر ارتباطی را به یکی از جاذبههای گردشگران این منطقه بدل نمودهاست. اگر فصل تابستان را برای سفر به فیلبند مازندران انتخاب کرده اید حتماً از آب و هوای مطبوع و مناظر سرسبز آن لذت خواهید برد. مسیر دسترسی به قلعه کنگلو به کمی کوهنوردی نیاز دارد و بهتر است تجهیزات لازم مثل کوله و کفش مناسب را حتماً همراه داشته باشید. بنابراین اگر به مشاهده زیباییهای جنگل و دریا علاقه دارید بازدید از این مکان دیدنی را در برنامه سفر خود قرار دهید. جهت شرقی و غربی این ارتفاعات به موازات سواحل دریای خزر مانع و سد بزرگ برای تبادل جریانهای جوی بین این دریا و فلات مرکزی ایران بوده و جریانهای غربی به همراه ابرهای بارانآور که از غرب اروپا به ایران میرسند در کنار دیوارههای ستبر و غولپیکر این کوهستان محبوس شده و باعث ریزش برف و باران فراوان و سودمند میشوند. مجاورت با دریای خزر و داشتن ساحل ماسهای مناسب در تمامی نواحی شمالی شهر ارتفاعات ییلاقی و جنگلی زیبا در دامنه کوه البرز در نواحی جنوبی شهر، فاصلهای اندک بین ساحل دریا و دامنه کوه، و نزدیکی غاری استثنایی به نام غار دانیال جذابیت این منطقه را دو چندان کردهاست.

جنگل سرخآباد در محلی به نام باغ سرخآباد، در ۲۰ کیلومتری جنوب پل سفید و در دامنههای ارتفاعات ارفعکوه واقع شدهاست. از ایجاد هرگونه سروصدا در محل اقامت که منجر به آزار و اذیت دیگر ساکنین میشود، خودداری نمایید. شهر تنکابن از این دشت 35 کیلومتر فاصله دارد، شما می توانید برای اقامت به تنکابن مراجعه کنید. بسیاری از افرادی که توان فیزیکی بالایی دارند، مهارت خود را در بالارفتن از این تخته سنگ به چالش میکشند. در قطعه گسله البرز شمالی که حدفاصل بین ناحیه چلاو و ناحیه کجور، یک نبود لرزه ای مهم وجود دارد (قطعه ای از گسل فعال و لرزه زا که از زمان مشخصی در هزاره های گذشته، تا کنون زلزله شدیدی در آن رخ نداده و هر آن ممکن است رخ دهد)، و انتظار می رود که یک زلزله در حد بزرگای ۷ در این منطقه لرزش شدید و خسارات جدی ایجاد کند .زلزله سنگچال منطقه کوهستانی بند پی را با حدود ۱۲۰ روستا بکلی ویران کرد . گشتوگذار در طبیعت کندلوس و تماشای معماری خاص خانههای روستایی کندلوس با نمای چوبی، سقف چوبی، دیوارهای کاهگلی، پنجرههای کوچک و بزرگ، سقفهای شیروانی خاص و کوچهها سنگفرش شده هستند که جذابیت این روستا را دوچندان کردهاند.از دیگر جاذبههای گردشگری این روستا میتوان به آرامگاه امامزاده فضل و فاضل، دیو چشمه و آبشار کندلوس اشاره کرد.

این آبشار زیبا با آب فراوان، گوارا و سرد در طول مسیر نیز به دلیل شیب تند زمین آبشارهای کوچک و بزرگ فراوانی را پدیدآورده است. در برخی از اوقات نوروزی خوان یک کیسه کوچک را به سر یک طناب کوتاه میبندند و آن را به داخل منازل انداخته و صاحب خانه پس از پرکردن کیسه از پول یا شیرینی، تخم مرغ، قند، چای و آن را به نوروزیخوان برمیگرداند. در این شهر کوچک برای مسافران هم مسافرخانه و سوئیت آماده شده و هم مسافران میتوانند از ویلاهای اجارهای منطقه استفاده کنند. امام زاده عبدالحق:این آستانه مبارکه مهمترین جاذبه فرهنگی جاده سوادکوه در زیراب قرار دارد و هرساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران است. جاده پل سفید - محمودآباد: این جاده پس از عبور از محلات ناحیه خانقاپی و مناطق جنگلی به بخش دو دانگه شهرستان ساری راه مییابد و در فصل تابستان از اتراقگاههای معروف مسافران به حساب میآید. این صدای دلنشین و طراوت لذتبخش، حاصل عبور رودخانه قلاشی از میان جنگل النگدره است. سرای باقری ها که خانه ای قدیمی در میان شهر گرگان می باشد، مساحتی حدود 2.500 متر مربع را به خود اختصاص داده و توانسته لقب بزرگترین خانه بافت تاریخی گرگان و بزرگترین خانه تاریخی شمال ایران را به خود اختصاص دهد. کوه قدمگاه در ۴۰ کیلومتری جنوب شرق پل سفید در منطقه خطیر کوه با ۳۶۵۱ متر ارتفاع. آبشار شورآب در ۳۵ کیلومتری جنوب پل سفید قرار دارد و آب آن در اراضی پائین دست شوراب و از داخل تونل راهآهن از دل زمین فوران نموده و به وسیلهٔ یک کانال به خارج از تونل هدایت نشده و در مدخل تونل مذکور به پائین میریزد. این آبشار در مجموع از پنج طبقه تشکیل شده و درون درهای میریزد که مملو از درختان جنگلی است. این رودخانه از ارتفاعات گدوک، عباسآباد و شفلین سرچشمه گرفته و پس از طی مسافت تقریبی ۸۰ کیلومتر به دریای خزر میریزد.

به دوراهی که رسیدید، مسیر جنوب را انتخاب کنید که آسفالت است. تهیه آن بدین صورت میباشد که برنج مرغوب با شیر پخته میشود و سپس روغن حیوانی را تفت داده و به آن اضافه میکنند و در ادامه شیر، ماست و سر ماست نیز با آن مخلوط شده و پس از بهم زدن مورد استفاده قرار میگیرد. قدم زدن میان درختان سربهفلک کشیدهی زرد و نارنجی برای عشاق هم، حالوهوای دیگری دارد. قدم زدن در میان درختان انبوه و سربهفلک کشیده، حسوحالی وصفناپذیر را برای شما بهوجود میآورد و منجر به سرحالی و سرزندگیمان میشود. البته در این قسمت ممکن است به عشایر بربخورید که در گوشه و کنار دشت زندگی خود را گستراندهاند. در جنوبی ترین قسمت استان سرسبز گلستان با یک جنگل انبوه مواجه می شوید که نام آن جهان نما است! کشت و کار در نواحی جلگهای شمال آن و در حومه شیرگاه دارای رونق بیشتری است و برنج کاری قسمت اصلی تأمین معاش و گردش امورات اقتصادی آن بهشمار میرود. شایان ذکر است که بیشتر واژههای زبان طبری به دلیل نفوذ زبانهای دیگر در استان مازندران فراموش شده ولی در سوادکوه از اصالت بیشتری برخوردار بوده و کمتر دچار صدمه گردیدهاست. آفتابنیوز : در کمتر از یک ماه پس از حادثه عجیب حمله به طبیعتگردها در اوپرت واقع در استان سمنان حالا خبر رسیده که در گیلان هم گروهی شبانه به چند چادر طبیعتگردی در دل جنگل حمله کردهاند. معمولا چیزهایی که در مورد یک منطقه میشنویم با چیزهایی که میبینیم تفاوت داره ولی این دریاچه به قدری زیبا است که به نظرم حتما باید از نزدیک ببینید و با دیدن چند تا عکس متوجه زیبایی این منطقه نخواهید شد.

این جاذبه ها عبارت اند از: پارک جنگلی مهربان رود، آبشار دراسله، آبشار سمبی، پلنگ دره، چشمه های باداب سورت، باغ پرندگان، مجموعه تاریخی چشمه علی، خانه و عمارت تاریخی فاضلی، برج تاریخی لاجیم، دریاچه شورمست (یکی از زیباترین دریاچه های ایران) و روستای افراچال. بعد از حدود ۱۰ کیلومتر جاده پر پیچ و خم به روستای نوا میرسید. جریان آب زلال این آبشار زیبا در نهایت به شیمرود میپیوندد و این رودخانۀ گیلانی را جانی تازه میبخشد. وجود راههای دسترسی مناسب، رودخانه و سد انحرافی بر جذابیتهای آن افزوده و محیط مساعدی را برای جذب گردشگر فراهم ساختهاست. فرد غرق شده ایوب جعفری؛ رئیس شورای شهرستان عجب شیر و خزانه دار شورای اسلامی استان می باشد که 3 روز پیش در حاشیه سد سهند روستای ترخان لار از توابع بخش نظرکهریزی غرق شده است. زمانی که به نزدیکی سد می رسید چشم انداز یک دریاچه فیروزه ای در مقابل شما قرار می گیرد که با جنگلی انبوه احاطه شده است، و چه چیزی بهتر از این. روستای بره سر در فاصله ۵۵کیلومتری مرکز شهرستان رودبار و ۴۰ کیلومتری شهر رستمآباد قرار گرفته است و دریاچه ویستان آن مشهور است. با اینکه کندلوس یک منطقه بکر و خوش آب و هوا برای طبیعت گردی است و گردشگران فقط برای لذت بردن از ویو منطقه، آب و هوایی بسیار دوست داشتنی و خنک در گرم ترین روز های تابستان و مردمانی بسیار مهربان و مهمان نواز در کنار طبیعت گردی به این منطقه سفر می کنند، جاهای دیدنی متعددی در این منطقه هست که بین بومی های روستای کندلوس از ارزش و احترام بالایی برخوردار هستند و با بازدید از این جاذبه های گردشگری، نه تنها سفری به یادماندنی را برای خود رقم می زنید بلکه با آداب و رسوم و تارخچه روستا هم بیشتر آشنا خواهید شد.

در حوالی جنگل النگدره، دیدنیهای بسیار زیادی جا خوش کرده است. البته این مسیر بسیار پرپیچوخم است و به همین دلیل سرعت حرکتتان بسیار کم خواهد بود. شرایط جوی در پارک و مناطق اطراف پارک بستگی به فصل های سال دارد ولی در کل میتوان گفت به دلیل قرار گرفتن در شرایط جوی گرم و شرجی، بیشتر ماه های سال را در شرایط دمایی یکسان به سر می برد ولی در فصل پاییز مسئله کمی فرق می کند در پاییز پس از رد کردن تابستان بسیار گرم، دما تا نزدیکی های صفر کاهش می یابد و می توان پاییز را به عنوان بهترین فصل برای مسافرت به این منطقه معرفی کرد. در طول تاریخ همواره به لحاظ امنیت برخورداری از شرایط ویژه طبیعی، مأمن و پناهگاه بسیاری از مبارزان و ستم دیگان بوده و از این میان برخی از این گروهها این منطقه را بهطور دائم برای زندگی انتخاب نمودند. اگر چه بررسی های لازم و کافی درباره این آبشار انجام نشده است اما به نظر می رسد ارتفاع آن حدود ۵۴ متر باشد. سقف گنبدی آن با کف غار نیز ۷ متر فاصله دارد. عدهای نیز معتقدند که از ترکیب دو واژه تل یا تیل به معنی گل و آر به معنی آب تشکیل شده و در جمع به معنی آب گل آلود میباشد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد اجاره ون برای شمال بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

بهترین اقامتگاهها و هتلهای رامسر را با قیمتهای مقرون به صرفه در این سایت رزرو کنید، چمدانتان را ببندید و به رامسر بروید! بر اساس اسناد تاریخی، کاخ آقا محمدخان قاجار به دست حکمران وقت مازندران ساخته شده است. اگر عاشق تماشای آثار باستانی هستید و به موزهگردی علاقه دارید، میتوانید بعد از گشتوگذار در جنگل النگدره، سری به کاخ موزه گرگان بزنید. اگر به رامسر یا تنکابن میروید پیشنهاد میکنیم به دالان بهشت هم سری بزنید. طاهریان: که برخی از جامعه شناسان این طایفه را به همراه باوندیان از نسل سامانیان میدانند. بیشتر گردشگران و مسافران رامسر زمانی که به جنگل دالخانی مراجعه می کنند تا از طبیعت گردی در این منطقه نهایت لذت را ببرند، معمولاً تفریحات آن ها به گشت و گذار در جنگل، کمپینگ و پیک نیک ختم می شضود اما جنگل دالخانی رامسر جاهای دیدنی متعددی دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. رودخانه کیسلیان (لاجیم): که از ارتفاعات شرق شیرگاه سرچشمه میگیرد و به رود تالار ملحق میشود و به دلیل برخورداری از مناظر زیبا در اطراف، سالانه پذیرای مسافران زیادی است. اگر شما اهل عکاسی و ثبت خاطرههای ماندگار هستید، برنامه سفر به این پارک جنگلی را در پاییز بچینید و از شگفتیهای آن لذت ببرید. اگر از تهران به سمت شمال کشور حرکت کرده باشید و یا در این جاده باشید، هنگامی که وارد استان گلستان می شوید، احتمالا چشمان شما هم تنها درختان و سرسبزی ها را می بیند! جنگل النگدره، میان مناطق مسکونی قرار گرفته و برای دسترسی به آن هم جادهای آسفالته احداث شده است؛ بنابراین دسترسی به این پارک جنگلی بسیار آسان است و با خیالی راحت میتوانید از زیباییهای آن لذت ببرید.

Free photo vintage ferris wheel in the park در ادامه میتوانید با نیم ساعت پیادهروی به دشت دوم که در بالای کوه و میان جنگل است برسید. البته در روزهای غیر تعطیل زوج، از ساعت شش صبح تا شش بعد از ظهر، این مسیر به مکانی برای پیادهروی ورزشکاران و عاشقان طبیعت تبدیل میشود. در مسیر رسیدن به این آبشار باید حدودا دو ساعت پیاده روی و کوهنوردی داشته باشید. پس اگر می خواهید در یک جای لوکس غذای خود را میل کنید، به اینجا بروید. تفریحات مختلفی نظیر دوچرخه سواری، قایق سواری و غیره را در طبیعت زیبای این جنگل تجربه خواهید کرد. درمورد اسم قلعه باورهای مختلفی وجود دارد، جمعی بر این عقیده اند که وجود مارهای زیاد سبب گردید آن را مارکوه بنامند، روایت دیگری هم هست که میگوید کلمه مار به ماردها برمیگردد، یعنی اقوامی که پیش از ورود آریاییها به ایران در تنکابن امروزی زندگی میکردند که اکنون به قلعه مارکوه شهرت یافته است. از مهمترین دلیل محبوبیت شهرهای خطه شمالی ایران است که انواع جاذبه های طبیعی، گردشگری، تاریخی و غیره در کنار یکدیگر گر هم آمده اند و هر کدام از آن ها برای سلایق مختلفی مناسب هستند. بعد از پیروزی انقلاب در بهمن ۱۳۵۷ هجری شمسی دو منطقه قرخود و آلمه مجددا از یکدیگر جدا شدند و پارک فعلی با نام «پارک ملی گلستان» نامیده شد که تحت حفاظت سازمان محیط زیست است. در واقع آبشار لونک از دو آبشار دو قلو نزدیک به هم تشکیل شده است که در فصل های پر آب مانند بهار و پاییز به یکدیگر می پیوندند. درحال حاضر نیز سوادکوه به عنوان یک از قطبهای دامپروری استان مازندران مطرح بوده و یکی از بهترین نژاد گوسفند زل در این ناحیه پرورش یافته و نگهداری میشوند.

شنبهها و سهشنبه بازارهای سیاهکل در روستای پاشاکی و چهارشنبهبازارهای سیاهکل نیز در روستای آباد که در 16 کیلومتری سیاهکل واقع شده است، برپا میشود. گروهی از مردم روستای کندلوس ، در کنار فعالیت های زراعی ، به تولید صنایع دستی از قبیل جوراب و نمد می پردازند . در حال حاضر آنچنان امکانات رفاهی و اقامتی در نزدیکی این آبشار وجود ندارد گردشگرانی که می خواهند شب را در این منطقه بمانند می بایست به سمت مینودشت بروند. پس از رسیدن به آبشار و دیدن منظره ی فوق العاده ی آن متوجه خواهید شد که ارزشش را داشته است. در تمامی طول مسیر راهآهن سراسری شمال به جنوب کشور و جاده تهران به شمال در موازات آن دیده میشود. آبشار سله بن یا تونل سی: در ۳۰ کیلومتری جنوب پل سفید و در جانب غرب جاده اصلی تهران به شمال قرار دارد. در اطراف شیرگاه و در دهستان شرق و غرب شیرگاه و در بخش لفور تولید نخ ابریشم به صورت سنتی و دست بافتههای ابریشمی متداول است. جنگل خانقاپی در ۲۵ کیلومتری پل سفید و در منتهیالیه نواحی جنگلی که کوه سرخل به آن مشرف بوده و در جهت شرق و شمال شرق به جنگلهای کله و اساس مرتبط است. جنگل ورسک به طرف ماربمرد گرجی خیل در ۲۵ کیلومتری جنوب پل سفید که علاوه بر زیباییهای جنگلی، به دلیل آب و هوا و عبور رودخانه از میان آن، همواره محل اتراق مسافران و گردشگران میباشد.

آبشار لونک، این آبشار در منطقه جنگلی کنار جاده کوهستانی سیاهکل به دیلمان پس از شهر سیاهکل قرار دارد و فاصله آن تا شهر سیاهکل حدود ۲۵ کیلومتر است. اگر تابستان سفر کنید، میتوانید به نیچکوه هم سر بزنید. اگر تصمیم دارید به روستای کندلوس سفر کنید تا هوای دلنشین و فوق العاده خنک اینجا در روزهای گرم تابستان را از نزدیک لمس کنید و می خواهید طبیعت و جذابیت های روستا را از نزدیک مشاهده کنید، برای دسترسی به روستای کندلوس می بایست ابتدا وارد جاده چالوس شوید. مردم روستای کندلوس ، به زبان مازندرانی ( کجوری سخن می گویند . وجود جنگلهای زیبای دامنه البرز در شمال این منطقه به همراه مناظر طبیعی فراوان، که یکی از زیباترین مسیرهای جهان محسوب میشود، این مسیر ارتباطی را به یکی از جاذبههای گردشگران این منطقه بدل نمودهاست. اگر فصل تابستان را برای سفر به فیلبند مازندران انتخاب کرده اید حتماً از آب و هوای مطبوع و مناظر سرسبز آن لذت خواهید برد. مسیر دسترسی به قلعه کنگلو به کمی کوهنوردی نیاز دارد و بهتر است تجهیزات لازم مثل کوله و کفش مناسب را حتماً همراه داشته باشید. بنابراین اگر به مشاهده زیباییهای جنگل و دریا علاقه دارید بازدید از این مکان دیدنی را در برنامه سفر خود قرار دهید. جهت شرقی و غربی این ارتفاعات به موازات سواحل دریای خزر مانع و سد بزرگ برای تبادل جریانهای جوی بین این دریا و فلات مرکزی ایران بوده و جریانهای غربی به همراه ابرهای بارانآور که از غرب اروپا به ایران میرسند در کنار دیوارههای ستبر و غولپیکر این کوهستان محبوس شده و باعث ریزش برف و باران فراوان و سودمند میشوند. مجاورت با دریای خزر و داشتن ساحل ماسهای مناسب در تمامی نواحی شمالی شهر ارتفاعات ییلاقی و جنگلی زیبا در دامنه کوه البرز در نواحی جنوبی شهر، فاصلهای اندک بین ساحل دریا و دامنه کوه، و نزدیکی غاری استثنایی به نام غار دانیال جذابیت این منطقه را دو چندان کردهاست.

جنگل سرخآباد در محلی به نام باغ سرخآباد، در ۲۰ کیلومتری جنوب پل سفید و در دامنههای ارتفاعات ارفعکوه واقع شدهاست. از ایجاد هرگونه سروصدا در محل اقامت که منجر به آزار و اذیت دیگر ساکنین میشود، خودداری نمایید. شهر تنکابن از این دشت 35 کیلومتر فاصله دارد، شما می توانید برای اقامت به تنکابن مراجعه کنید. بسیاری از افرادی که توان فیزیکی بالایی دارند، مهارت خود را در بالارفتن از این تخته سنگ به چالش میکشند. در قطعه گسله البرز شمالی که حدفاصل بین ناحیه چلاو و ناحیه کجور، یک نبود لرزه ای مهم وجود دارد (قطعه ای از گسل فعال و لرزه زا که از زمان مشخصی در هزاره های گذشته، تا کنون زلزله شدیدی در آن رخ نداده و هر آن ممکن است رخ دهد)، و انتظار می رود که یک زلزله در حد بزرگای ۷ در این منطقه لرزش شدید و خسارات جدی ایجاد کند .زلزله سنگچال منطقه کوهستانی بند پی را با حدود ۱۲۰ روستا بکلی ویران کرد . گشتوگذار در طبیعت کندلوس و تماشای معماری خاص خانههای روستایی کندلوس با نمای چوبی، سقف چوبی، دیوارهای کاهگلی، پنجرههای کوچک و بزرگ، سقفهای شیروانی خاص و کوچهها سنگفرش شده هستند که جذابیت این روستا را دوچندان کردهاند.از دیگر جاذبههای گردشگری این روستا میتوان به آرامگاه امامزاده فضل و فاضل، دیو چشمه و آبشار کندلوس اشاره کرد.

این آبشار زیبا با آب فراوان، گوارا و سرد در طول مسیر نیز به دلیل شیب تند زمین آبشارهای کوچک و بزرگ فراوانی را پدیدآورده است. در برخی از اوقات نوروزی خوان یک کیسه کوچک را به سر یک طناب کوتاه میبندند و آن را به داخل منازل انداخته و صاحب خانه پس از پرکردن کیسه از پول یا شیرینی، تخم مرغ، قند، چای و آن را به نوروزیخوان برمیگرداند. در این شهر کوچک برای مسافران هم مسافرخانه و سوئیت آماده شده و هم مسافران میتوانند از ویلاهای اجارهای منطقه استفاده کنند. امام زاده عبدالحق:این آستانه مبارکه مهمترین جاذبه فرهنگی جاده سوادکوه در زیراب قرار دارد و هرساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران است. جاده پل سفید - محمودآباد: این جاده پس از عبور از محلات ناحیه خانقاپی و مناطق جنگلی به بخش دو دانگه شهرستان ساری راه مییابد و در فصل تابستان از اتراقگاههای معروف مسافران به حساب میآید. این صدای دلنشین و طراوت لذتبخش، حاصل عبور رودخانه قلاشی از میان جنگل النگدره است. سرای باقری ها که خانه ای قدیمی در میان شهر گرگان می باشد، مساحتی حدود 2.500 متر مربع را به خود اختصاص داده و توانسته لقب بزرگترین خانه بافت تاریخی گرگان و بزرگترین خانه تاریخی شمال ایران را به خود اختصاص دهد. کوه قدمگاه در ۴۰ کیلومتری جنوب شرق پل سفید در منطقه خطیر کوه با ۳۶۵۱ متر ارتفاع. آبشار شورآب در ۳۵ کیلومتری جنوب پل سفید قرار دارد و آب آن در اراضی پائین دست شوراب و از داخل تونل راهآهن از دل زمین فوران نموده و به وسیلهٔ یک کانال به خارج از تونل هدایت نشده و در مدخل تونل مذکور به پائین میریزد. این آبشار در مجموع از پنج طبقه تشکیل شده و درون درهای میریزد که مملو از درختان جنگلی است. این رودخانه از ارتفاعات گدوک، عباسآباد و شفلین سرچشمه گرفته و پس از طی مسافت تقریبی ۸۰ کیلومتر به دریای خزر میریزد.

به دوراهی که رسیدید، مسیر جنوب را انتخاب کنید که آسفالت است. تهیه آن بدین صورت میباشد که برنج مرغوب با شیر پخته میشود و سپس روغن حیوانی را تفت داده و به آن اضافه میکنند و در ادامه شیر، ماست و سر ماست نیز با آن مخلوط شده و پس از بهم زدن مورد استفاده قرار میگیرد. قدم زدن میان درختان سربهفلک کشیدهی زرد و نارنجی برای عشاق هم، حالوهوای دیگری دارد. قدم زدن در میان درختان انبوه و سربهفلک کشیده، حسوحالی وصفناپذیر را برای شما بهوجود میآورد و منجر به سرحالی و سرزندگیمان میشود. البته در این قسمت ممکن است به عشایر بربخورید که در گوشه و کنار دشت زندگی خود را گستراندهاند. در جنوبی ترین قسمت استان سرسبز گلستان با یک جنگل انبوه مواجه می شوید که نام آن جهان نما است! کشت و کار در نواحی جلگهای شمال آن و در حومه شیرگاه دارای رونق بیشتری است و برنج کاری قسمت اصلی تأمین معاش و گردش امورات اقتصادی آن بهشمار میرود. شایان ذکر است که بیشتر واژههای زبان طبری به دلیل نفوذ زبانهای دیگر در استان مازندران فراموش شده ولی در سوادکوه از اصالت بیشتری برخوردار بوده و کمتر دچار صدمه گردیدهاست. آفتابنیوز : در کمتر از یک ماه پس از حادثه عجیب حمله به طبیعتگردها در اوپرت واقع در استان سمنان حالا خبر رسیده که در گیلان هم گروهی شبانه به چند چادر طبیعتگردی در دل جنگل حمله کردهاند. معمولا چیزهایی که در مورد یک منطقه میشنویم با چیزهایی که میبینیم تفاوت داره ولی این دریاچه به قدری زیبا است که به نظرم حتما باید از نزدیک ببینید و با دیدن چند تا عکس متوجه زیبایی این منطقه نخواهید شد.

این جاذبه ها عبارت اند از: پارک جنگلی مهربان رود، آبشار دراسله، آبشار سمبی، پلنگ دره، چشمه های باداب سورت، باغ پرندگان، مجموعه تاریخی چشمه علی، خانه و عمارت تاریخی فاضلی، برج تاریخی لاجیم، دریاچه شورمست (یکی از زیباترین دریاچه های ایران) و روستای افراچال. بعد از حدود ۱۰ کیلومتر جاده پر پیچ و خم به روستای نوا میرسید. جریان آب زلال این آبشار زیبا در نهایت به شیمرود میپیوندد و این رودخانۀ گیلانی را جانی تازه میبخشد. وجود راههای دسترسی مناسب، رودخانه و سد انحرافی بر جذابیتهای آن افزوده و محیط مساعدی را برای جذب گردشگر فراهم ساختهاست. فرد غرق شده ایوب جعفری؛ رئیس شورای شهرستان عجب شیر و خزانه دار شورای اسلامی استان می باشد که 3 روز پیش در حاشیه سد سهند روستای ترخان لار از توابع بخش نظرکهریزی غرق شده است. زمانی که به نزدیکی سد می رسید چشم انداز یک دریاچه فیروزه ای در مقابل شما قرار می گیرد که با جنگلی انبوه احاطه شده است، و چه چیزی بهتر از این. روستای بره سر در فاصله ۵۵کیلومتری مرکز شهرستان رودبار و ۴۰ کیلومتری شهر رستمآباد قرار گرفته است و دریاچه ویستان آن مشهور است. با اینکه کندلوس یک منطقه بکر و خوش آب و هوا برای طبیعت گردی است و گردشگران فقط برای لذت بردن از ویو منطقه، آب و هوایی بسیار دوست داشتنی و خنک در گرم ترین روز های تابستان و مردمانی بسیار مهربان و مهمان نواز در کنار طبیعت گردی به این منطقه سفر می کنند، جاهای دیدنی متعددی در این منطقه هست که بین بومی های روستای کندلوس از ارزش و احترام بالایی برخوردار هستند و با بازدید از این جاذبه های گردشگری، نه تنها سفری به یادماندنی را برای خود رقم می زنید بلکه با آداب و رسوم و تارخچه روستا هم بیشتر آشنا خواهید شد.

در حوالی جنگل النگدره، دیدنیهای بسیار زیادی جا خوش کرده است. البته این مسیر بسیار پرپیچوخم است و به همین دلیل سرعت حرکتتان بسیار کم خواهد بود. شرایط جوی در پارک و مناطق اطراف پارک بستگی به فصل های سال دارد ولی در کل میتوان گفت به دلیل قرار گرفتن در شرایط جوی گرم و شرجی، بیشتر ماه های سال را در شرایط دمایی یکسان به سر می برد ولی در فصل پاییز مسئله کمی فرق می کند در پاییز پس از رد کردن تابستان بسیار گرم، دما تا نزدیکی های صفر کاهش می یابد و می توان پاییز را به عنوان بهترین فصل برای مسافرت به این منطقه معرفی کرد. در طول تاریخ همواره به لحاظ امنیت برخورداری از شرایط ویژه طبیعی، مأمن و پناهگاه بسیاری از مبارزان و ستم دیگان بوده و از این میان برخی از این گروهها این منطقه را بهطور دائم برای زندگی انتخاب نمودند. اگر چه بررسی های لازم و کافی درباره این آبشار انجام نشده است اما به نظر می رسد ارتفاع آن حدود ۵۴ متر باشد. سقف گنبدی آن با کف غار نیز ۷ متر فاصله دارد. عدهای نیز معتقدند که از ترکیب دو واژه تل یا تیل به معنی گل و آر به معنی آب تشکیل شده و در جمع به معنی آب گل آلود میباشد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد اجاره ون برای شمال بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 5

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 59
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 645
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 558
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 10
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2780
  • بازدید ماه : 1205
  • بازدید سال : 103963
  • بازدید کلی : 345215
  • کدهای اختصاصی